duminică, 14 august 2011

Torna, torna fratre!

Încerc să creez un loc. Nu chiar o ţară. Mai degrabă o ţărişoară virtuală... Hai să zicem, cu îngăduinţă, o fermă. Un loc unde oricine se simte urmaş al dacilor să poată să-şi spună părerea, să poată să vadă alte păreri, să comenteze să contrazică. Un loc "de întoarcere acasă", ...către normalitate... Un loc care poate deveni privat, accesibil numai pentru membrii, pe bază de parolă, dacă vom considera necesar. Un loc unde să putem colabora - iniţial cu sfaturi, păreri, argumente - pentru îmbunătăţirea imaginii, a stării de fapt şi a vieţii noastre în general. 

Un proiect prea ambiţios? S-ar putea, nu zic NU. În fond, nu trebuie să le rezolv eu singur pe toate! Aş putea să vin cu idei, argumente. Cititorii, prietenii sau duşmanii mei, pot să mă contrazică, pot să mă completeze ... şi uite aşa s-ar putea ca cei ce POT să şi FACĂ ceva. Poate că le vom putea da idei celor de la putere. Fie că este puterea din faţă, fie că este puterea din umbră. În definitiv şi acolo sînt oameni. Unii dintre ei s-ar putea să fie prinşi într-un sistem ermetic şi opresiv, dar uite pe un asemenea sait ar putea să mai "scape" cîte o informaţie, cîte o idee, cîte o analiză, o concluzie, ceva.Sau doar să se inspire şi să pună în aplicare. Nu mă interesează paternitatea ideii dacă (şi) eu voi trăi mai bine. Dacă (şi) ţara mea va fi mai puternică, mai liberă, mai...şi mai...

Sper că vom fi serioşi în comentarii! (Aici îmi rezerv dreptul să cenzurez. Nu cuvinte ci idei). Cum ar veni, dacă vă vine să înjuraţi, care-i problema? Dar dacă o idee toxică, manipulatoare intră pe aici, imediat ce este sesizată - argumentat - va fi eliminată. În funcţie şi de propunerile voastre, cei ce vor posta vor trebui identificaţi (sau nu), cei ce vor deveni membri, eventual cu o reflexie şi pe saituri gen "Facebook" probabil că vor trebui să treacă un test, ceva... Nu ştiu încă, nu acesta este scopul meu principal, în acest moment. Dar orice sugestie poate fi ok.

Aşadar: dacă simţiţi că mafia de orice fel din ţară ar trebui stîrpită sau măcar controlată, demascată... turnaţi aici. Dacă simţiţi că cei cărora le zicem ţigani sînt o problemă pentru imaginea, libertatea, bunăstarea noastră, hai să o spunem verde-n faţă! Cînd spun "ţigani" nu mă refer la oameni mai bruneţi, mai creoli sau la aparţinătorii unei anumite etnii. Mă refer la acei oameni cărora poporul nostru, de sute de ani, le punea această ştampilă pentru a se putea feri de oameni ne-integraţi social, anti-sociali chiar. Românii au făcut casă bună cu oricine. Cu ungurii, cu ruşii, cu nemţii, cu sîrbii, cu bulgarii, cu polonezii, cu turcii chiar. Da, au existat nişte războaie, dar războaiele se fac între ţări. După ce ţările au făcut pace, oamenii, vecinii, comercianţii etc., îşi văd de zilele lor fără să aibă probleme. Iar noi românii sîntem foarte, extrem de toleranţi şi acceptăm orice, de la oricine, de oriunde. La noi, oricine este bine venit, numai să ne respecte şi să nu ne lase pe noi, pe de lături. Cu ţiganii (cu cei cărora le spunem noi, tigani!) am avut probleme. Cu ei nu prea ne înţelegem noi bine. Pe ei i-am izolat la marginile satelor şi oraşelor, la mahalale. Cu ei nu prea ne-am amestecat noi. Că nu le plăcea munca; că furau; că omorau... şi atîtea multe altele... Dar OAMENII dintre cei cărora noi le spuneam ţigani, şi care au muncit şi au învăţat ŞI AU VRUT SĂ FIE CA NOI, acestora nu le-am mai spus ţigani. Le-am spus semeni. I-am acceptat şi i-am integrat printre noi. I-am ridicat la rangul de români! De urmaşi ai dacilor. 

Dar trădătorii!... Din păcate pentru noi, am avut parte de trădări în toată istoria noastră. Oameni care erau ai inamicului, oameni care nu au înţeles valoarea supremă a rangului nobiliar de DAC, au preferat să ne vîndă. Dar istoria, Divinitatea (în cazul nostru Zamolxe!) sau cine, i-a pedepsit pe toţi, fără excepţie. Direct şi personal, imediat. Sau în întregul naţiunii invadatoare şi în timp. Adevărul istoric (cine vrea să îl vadă!), ne arată fără posibilitatea de a fi contrazis că noi sîntem cei protejaţi de Divinitate şi nu ei. Ar fi bine pentru cei cu veleităţi de trădători sau "lucrători în obscuritate" să vadă că întotdeauna dar  ÎNTOTDEAUNA dacii şi urmaşii dacilor au răzbit, chiar şi în cele mai imposibile situaţii. Dau acum, un singur exemplu: Traian, un trac la origini, în foarte bună colaborare cu Dacia, a avut la un moment dat probleme politice interne. Criză de bani etc. A ales să-şi trădeze un frate de sînge şi un aliat bun, pe daci, ca să-i jefuiască şi să-i lase fără aur etc., pentru a-şi rezolva el problemele mărunte. A reuşit să-l doboare pe Decebal. Dar uite că după numai cîteva zeci de ani, Imperiul Roman a căzut sub loviturile hunilor şi celorlalţi migratori. Aceştia au fost ţinuţi la graniţele Daciei, pînă atunci. Cum s-ar spune, romanii şi-au tăiat creanga de sub picioare. 

Aşadar: Acesta va fi un loc de întîlnire, selecţie, sfătuire şi ce mai doriţi dvs. pentru toţi cei ce se simt daci sau urmaşi ai dacilor. Sau cei ce vor să fie acceptaţi şi ridicaţi la rangul de români-urmaşi-ai-dacilor! Scrieţi, comentaţi, daţi link-uri, veniţi cu melodii, cu clipuri video cu ce doriţi dvs. Dar să avem o finalitate concretă. Să nu rămînem la stadiul de cenaclu sau gaşcă de babe bîrfitoare. 

Menumorut
...unul dintre cei ce au încercat să refacă statul dac, 
unul dintre cei ce au încercat să vindece ţara de trădarea romanilor. 
Unul dintre primii care au reuşit ceva concret. 
Nu primul, nu singurul, nu ultimul, nu cel mai important. 
Unul dintre ei...

România, august 2011.

2 comentarii:

  1. O initiativa de luat in seama. Felicitari.
    Ce parere aveti despre filmul care circula pe net in ultima vreme "Dacii - adevaruri tulburatoare"?
    http://tinyurl.com/cybotcl

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut filmul, la sugestia dvs. (Expert Advice). Am identificat saitul sursa ca fiind http://adevaruldespredaci.ro In asteptare episodul urmator "Arhivele regale ale dacilor".
    Este corect ce se spune acolo. Un film bine ilustrat si bine argumentat. Personalitati care dau greutate afirmatiilor. Bun, din pacate, unele afirmatii sint destul de putin acoperite si unele idei inca nu isi au locul... Exista o oarecare disperare de a argumenta, de a justifica. O graba de a "nu fi prea tirziu"...
    ...dar am senzatia ca este deja prea tirziu...

    RăspundețiȘtergere